woensdag, december 25, 2013

Mijn Reis Make-up Tas

Op het moment dat je dit leest ben ik lekker in Oostenrijk, heerlijk skiënd en genietend van de sneeuw. Op het moment dat ik dit schrijf zit ik nog een beetje in de stress; de allerlaatste dingetjes worden nu ingepakt en dan is het altijd maar hopen dat je niets vergeet. Een van de dingen die ik natuurlijk mee moet is mijn make-up. Het liefste gooi ik mijn hele collectie in een tas, maar omdat dit natuurlijk niet gaat moet ik een selectie maken. Vandaar dit artikel over mijn make-up tas voor op reis.



Ten eerste is dit voor mij echt een absolute must: mijn foundation. Zelfs al ben ik nog zo laat, bijna altijd probeer ik foundation op mijn gezicht te smeren. Zeker in de winter, als mijn gezicht er niet zo op en top uitziet (lees: dan zie ik eruit als een spook gecombineerd met een zombie). Momenteel gebruik ik de Rituals foundation Amethyst & Pure Minerals in de kleur 1. Deze heeft een zonnefactor van 10, dus ideaal voor als je heel de dag op de berg staat!
Daarnaast neem ik ook altijd mijn all time favourite poeder van Bourjois mee, de Mineral Radiance in 02 Vanillé. En natuurlijk niet te vergeten: mijn concealer van Max Factor, de Mastertouch Under-eye Concealer. Ik gebruik deze niet alleen onder mijn ogen, maar ook voor puistjes en kleine rode vlekjes.
Deze drie producten blijven heel de dag zitten, ideaal als je op vakantie bent.

Voor mijn ogen is het altijd een opgave om zo weinig mogelijk mee te nemen. Daarom ga ik meestal voor een kleine palette: al je kleuren bij elkaar en je zeult niet tig doosjes mee. Dit keer heb ik er eentje van Rimmel London in bruin tinten, eentje van Bourjois met blauw tinten (met name voor de avond) en heb ik nog één aparte cream oogschaduw, ook van Bourjois, in het goud. Deze omdat ik er natuurlijk om net dat beetje extra toe te voegen op kerstavond. Daarnaast gebruik ik de oogschaduw Intense 09 van Bourjois voor een lijntje onder mijn ogen. Deze blijft zo goed zitten, echt een topproduct!



Voor eyeliner ga ik meestal voor de Maybelline Gel Eyeliner, momenteel mijn favoriet. Maar omdat ik met deze eyeliner niet altijd even snel ben, neem ik ook altijd mijn Maybelline Master Precise liquid eyeliner mee. Hoewel ik hem niet zo fijn vind als de gel eyeliner, ben ik met deze wel een stuk sneller klaar.
Als er een mascara geweldig is, dan is het toch wel de The Falsies Volum' Express Mascara van Maybelline. Oké toegegeven, mijn absolute favoriet is er eentje van Helena Rubinstein - de Lash Queen Feline Blacks om precies te zijn, maar dit ligt net iets boven mijn budget. The Falsies is echter een goede budget-proof vervanger en gebruik ik dagelijks. Zelf vind ik de niet-waterproof variant fijner, maar omdat ik op reis ga, neem ik ook altijd een waterproof mascara mee.

Voor mijn lippen probeer ik altijd een paar verschillende dingen mee te nemen. Ten eerste zit er altijd een Labello in mijn tas; dat is echt een must! Of het nou koud of warm is, Labello is je vriend! Voor de avonden neem ik meestal een nude of zachtroze lippenstift mee en een donkere die lekker opvalt. Dan nog een lipgloss plus mijn favo lipstick of lipgloss van het moment en ben ik tevreden.



Nog een paar laatste tips: zorg altijd voor een paar make-up kwasten. Zeker als je een paar verschillende kleuren oogschaduw bij hebt, is het handig voor verschillende kleuren verschillende kwasten te gebruiken. Denk daarnaast ook aan wattenschijfjes en staafjes. Deze zijn heel handig om onderweg even je make-up bij te werken of te corrigeren. En als laatste: wees eerlijk tegen jezelf. Gebruik je dagelijks dezelfde make-up? Kleine kans dat je dit op vakantie dan anders gaat doen. En make-up die je niet gebruikt hoef je dus ook niet in je tas te gaan proberen te proppen.

Fijne kerst en alvast een gelukkig nieuwjaar!
This entry was posted in

0 reacties:

Een reactie posten