donderdag, december 19, 2013

Uitstel Talentje


Veel talenten heb ik niet, maar als er dan toch een ding is waar ik goed in ben, dan is het wel uitstellen. Of misschien beter gezegd; ik ben een ramp in plannen. Deze blog waar ik aan begonnen ben? Het was eigenlijk de bedoeling dat ik minstens een keer per week iets zou posten... Deze post die ik aan het schrijven ben? Eigenlijk zou ik nu bezig moeten zijn met het inpakken van mijn spullen - wat ik eigenlijk afgelopen zondag had willen doen. Toen maandag... Toen dinsdag... Toen woensdag... En toen.. uhm ja, vandaag, de allerlaatste dag.

Tja, de combinatie van mijn slechte plannen, goede uitstellen en verschrikkelijke concentratievermogen is niet zo top. Om beter te zeggen; een ramp. Het komt erop neer dat ik alles op het laatste moment doe, of gewoon helemaal niet doe. Iedere keer weer neem ik me voor eerder mijn huiswerk te doen, beginnen te leren, mijn kamer schoonmaken, bijna lege producten vervangen, etc. etc. etc. En iedere keer weer haat ik mezelf, omdat ik het weer eens niet gedaan heb.
Tot een paar maanden terug was dit nooit een heel groot probleem. Meestal lukten mijn proefwerken en examens nog wel, of had ik wel de tijd om op de fiets te springen en naar de winkel te sprinten. Tot een paar maanden terug. Nu ben ik bezig met mijn studie en blijkt dat het toch niet heel verstandig is twee dagen van tevoren te beginnen met leren. Nee, dan haal je je vakken niet. Zoals is gebleken uit mijn punten... Stom stom stom! Niet alleen zit ik nu met de stress dat ik bijna alles moet halen, wil ik mijn studie blijven doen, er komt ook nog eens bij dat ik nu in één keer 6 vakken moet halen.
Als ik voor één keertje van mijn luie domme kont was gekomen, had ik nu niet in de stress gezeten., hadden mijn uber zware boeken niet mee gehoeven op vakantie en had ik redelijk relaxed de tentamenperiode in kunnen gaan.
Maar goed, wat gebeurt is, is gebeurt en ik kan er nou eenmaal niets meer aan veranderen. Behalve dan nu diehard leren. Onder verplichting van mijn mentor heb ik een prachtige planning gemaakt - ja, ik kan het wel - en nu is het plan om hard te werken en alles te halen.
Uhm... dan moet je je alleen wel aan die planning houden; niet mijn sterkste kant. Waar ik nu bezig zou moeten zijn met Arbeids & Organisatie Psychologie, bedenk ik me opeens dat ik veel beter deze post kan schrijven. *Zucht* Leer ik het dan ook nooit?!

Oké, genoeg gebrabbel; ik bedenk me net dat ik m'n laarzen nog op moeten halen, twee online toetsen moet maken - oh nee, 3 online toetsen, en natuurlijk nog mijn tas moet inpakken en moet leren. En dit allemaal voor vanavond. Wish me luck!

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/11435019/?claim=gp2n3vdsyxa">Follow my blog with Bloglovin</a>

0 reacties:

Een reactie posten