maandag, maart 10, 2014

Review: Sleek & Barry M Make-up

Een tijd terug kwam ik deze site tegen, waar ze zowaar Sleek make-up verkochten! Alice & Jo verkoopt meerdere merken die vaak niet zo makkelijk in Nederland te krijgen zijn, zoals Real Techniques, de collectie van Tanya Burr (I want verryyy much!) en Sleek dus. Na heel lang twijfelen, honderd keer mijn winkelmandje volgooien en dan alles weer verwijderen, besloot ik toch een paar dingen te bestellen. Ik ging voor het Sleek Garden of Eden oogschaduwpalet (€9,99), de Sleek Brow Kit (€10,00) en het Barry M Eyeshadow and Blush Palette Natural Glow (€9,99).

Barry M Eyeshadow and Blush Palette Natural Glow
Toen ik dit palette zag, deed het me gelijk denken aan het Urban Decay Naked Palet, eentje die al lang op mijn wishlist staat. Niet gek, want uit de beschrijving bleek vervolgens dat het daar ook op zou moeten lijken.


Het palette ziet er simpel maar mooi uit. Op de voorkant staat in grote letters de naam van het palette. Jammer genoeg raakt het doosje wel snel beschadigd doordat het van karton is.
Hij sluit door middel van een magneetje, wat ik handig vind. Aan de binnenkant vind je een grote spiegel De kleuren zijn mooi nude en ik ben dan ook erg benieuwd wat het resultaat gaat zijn.


Je zou het bijna niet zeggen, maar ja, hier staan echt 6 swatches naast elkaar. De roze kleur zie je überhaupt niet, de witte nog net. Ook vallen de andere kleuren me tegen; ik moest wel erg veel moeite doen om deze swatches te krijgen.

Sleek Brow Kit
Ik moet toegeven; eigenlijk deed ik nooit iets aan mijn wenkbrauwen. Oké, ik epileerde ze af en toe, maar daar bleef het bij. Toch besloot ik deze te bestellen. Het werd maar eens tijd om met mijn wenkbrauwen te gaan experimenteren.


Ik kan er eigenlijk niet veel meer over zeggen, dan dat ik er heel tevreden over ben. Alleen de pincet gebruik ik niet, die vind ik echt verschrikkelijk. Maar de poeder en de wax doen beiden goed hun werk.

Sleek Garden Of Eden Oogschaduwpalet
Deze beauty wilde ik al heel lang hebben. Ten eerste omdat het compleet andere kleuren bevat dan mijn huidige collectie. Ten tweede omdat ik altijd goede verhalen hoor over Sleek.
Het doosje is simpel en stevig doordat het van plastic is. Het klipje als sluiting vind ik zelf nogal onhandig. Aan de binnenkant vind je een grote spiegel, een plastic kaartje met de namen, de verschillende kleuren oogschaduw en een applicator - zo'n ding die zo'n beetje niemand gebruikt.



Links zie je de swatches van de bovenste rij, rechts de onderste. Zoals je kunt zien doen alle kleurtjes het vrij goed, alleen de licht groene doen het iets minder. Maar goed, zo'n probleem is dat niet, want groen is al een vrij gewaagde kleur voor mij.
Alle kleuren bevallen me goed, zelfs de groene! Vooral de rozige kleuren gebruik ik veel, de groene moet ik me nog een keer aan wagen. Die staan op de planning voor een feestje.

De Look



Bij deze look heb ik gebruik gemaakt van de brow kit en het Barry M palette. Zoals je hier goed ziet zijn de kleuren niet denderend. Ja, het maakt een klein verschil, maar ik was wel even bezig voor ik dit resultaat had. Daarnaast komt er het ene moment veel oogschaduw op je kwast, het volgende moment bijna niets, waardoor de oogschaduw niet fijn werkt.



Voor deze look heb ik ook gebruik gemaakt van de Maybelline Dream Fresh BB Cream, de Catrice All Mate poeder, de Maybelline Gel Eyeliner, de Chanel Inimitable Intense mascara en op de laatste foto de Rimmel London Kate Moss Lipstick in nummer 105.

Of ik dit palette aan zou raden? Nee. Voor 10 euro zijn er veel betere paletten te krijgen.
Het Sleek Palet zou ik echter wel aanraden. Ik heb geen foto van een look met het palet, maar de kleuren hebben ontzettend veel pigmentatie en werken heel fijn. Het enige nadeel? Je hebt af en toe wat uitval. Goed af tikken is dus wel een must bij dit palet.
Ook de Brow Kit bevalt me goed. Grote kans dat ik die nog een keer ga aanschaffen. Al zal dat nog een lange tijd duren, want ik merk nu al dat ik super lang met dit doosje kan doen.

Heb jij deze producten wel eens gebruikt? Zo ja, wat vond je er van? En ken je nog andere fijne make-up producten die ik geprobeerd moet hebben?

0 reacties:

Een reactie posten