maandag, juni 09, 2014

Glutenvrij Uiteten: Het Groote Genoegen

Als ik iets lastig vind aan mijn dieet, dan is het wel uiteten gaan. Soms is er niet meer dan een glutenvrije salade (yay...) te krijgen, andere keren heb ik zeer mijn twijfels of iets wel echt glutenvrij is, laat staan mijn angsten over kruisbesmetting. Ik probeer uiteten gaan dan ook meestal te ontkomen. Toen ik laatst 's avonds een meeting met het Young 4 Null Team had, had ik dan ook al aangegeven dat ik niet mee zou eten. Vervolgens kreeg ik echter de vraag of ik niet gewoon glutenvrij mee wilde eten; daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Ik was heel benieuwd wat ik van Het Groote Genoegen kon verwachten.

Het Groote Genoegen is een Vlaams eetcafé in hartje Den Bosch. Het zit in de straat Achter Het Stadhuis op nummer 10, in dezelfde straat als de Leonidas, Chocolata en de achterkant van de V&D. Blijkbaar was ik er dus al heel vaak langsgelopen, maar het was me nog nooit opgevallen. Van binnen maakt het café een hele gezellige indruk. Jammer genoeg heb ik zelf geen foto's gemaakt, maar hieronder zie je wel een foto van hun eigen site. Wij zaten in een zaal ernaast. Je zou er vooral al eens binnen moeten lopen vanwege het plafond. Deze zag door de houten palen er ouderwets uit en gaf een gezellige sfeer. 


Voor mij was er een bord met een salade, ham, kaas en glutenvrij brood klaar gezet. Ik ben normaal gesproken niet zo van de salades, maar deze was echt heel lekker. En ook het brood beviel heel goed! Het was niet te droog, maar wel lekker knapperig. Ze hadden het brood geroosterd en het dat was eigenlijk het enige punt waar ik mijn twijfels over had. Ik heb er niet naar gevraagd, maar ik vroeg me wel af of ze ook echt een aparte broodrooster gebruikten. In ieder geval smaakte het heel goed en daar was ik heel blij mee.
Na het brood kregen we allemaal tomatensoep. Voor mij hadden ze een aparte soep klaar gemaakt - zonder gehaktballetjes. Ook deze beviel erg goed! Hij had precies genoeg groenten, niet teveel en niet te weinig, en smaakte lekker vers.
Als laatste kreeg iedereen een kroket. Dit was het enige waarvoor er voor mij geen vervanger was. Niet dat ik dit heel erg vond, want naar mijn ervaring zijn glutenvrije kroketten toch niet lekker. 

Ik was heel tevreden over de avond! Hoewel ik de volgende keer toch eerst maar even over de broodrooster vraag, ben ik wel van plan terug te komen. Vooral als ik een keer ergens wil lunchen vind ik dit een ideale plek.

1 opmerking:

  1. Klinkt wel goed daar. Bedankt voor de tip! Ik ga het onthouden mocht ik een keer in de buurt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen