dinsdag, mei 20, 2014

Very Inspiring Blog Award - Met Een Dorky Tintje

Twee weken terug werd ik door Grieke van Lipstick & Locke genomineerd voor de Very Inspiring Blog Award. Super leuk natuurlijk! Het idee bij deze tag/award is dat je zeven feitjes over jezelf geeft. Grieke deed dit middel van het shuffelen van haar afspeellijst en dus besloot ik mijn feitjes ook op een 'creatieve' manier in te vullen. Bij het getal 7 moest ik natuurlijk gelijk aan één ding denken: Harry Potter. Aangezien Harry Potter En De Gevangene Van Azkaban het dichtste bij lag, gebruikte ik deze. Hieruit pakte ik uit hoofdstuk 1 de eerste zin en paste dit toe op mezelf, uit hoofdstuk 2 pakte ik de tweede zin en paste dit toe op mezelf, enz.



1. Harry Potter was in veel opzichten een ongewone jongen.
Ik ben in veel opzichten een ongewoon meisje. Oké, op zich valt dat wel mee, maar toch zijn er dingen waarin ik heel anders kan zijn dan de meeste mensen. Zo leerde ik mezelf lezen nog voor ik in groep drie zat en las ik in groep vier al de Harry Potter reeks. Ik vind in het goal staan leuk, hou van wiskunde - oké, bijna dan - en ben eigenlijk niet zo'n uitgaan-fan.

2. Ze keken naar een splinternieuwe tv, een welkomstcadeautje voor Dirk, die luidkeels had geklaagd over de lange afstanden die hij moest afleggen tussen de koelkast en de tv in de woonkamer.
Ik ben lui. Heel erg lui. Nee echt. Ik kan het heerlijk vinden om een dag lekker niks te doen. Series kijken, blogposts lezen, tumblren, dat soort dingen. Maar tegelijkertijd ben ik dan ook weer een type die een hekel heeft aan uren in bed blijven liggen en ben ik eigenlijk veel gelukkiger als ik een productief dagje heb gehad. Mijn probleem is echter dat ik moeite heb me er toe te zetten.

3. Nadat hij daar tien minuten eenzaam in het donker had gezeten, kreeg echter een nieuwe emotie de overhand: paniek.
Af en toe heb ik het nodig om alleen te zijn. Al is het maar even tien minuutjes met de hond wandelen. Van teveel alleen zijn word ik echter ook gek. Paniek kan ik het niet echt noemen, maar dan krijg ik een beklemmend gevoel, heb ik het idee dat ik de rest van mijn leven alleen blijf met 99 katten en ben ik bang dat ik al mijn afspraken vergeten ben. Het is vreemd, ik weet het, maar ik kan er niets aan doen.

4. Die lange, met keitjes geplaveide straat was volgepakt met de meest fascinerende toverwinkels ter wereld en Harry voelde niet één keer de verleiding om zijn belofte aan Droebel te verbreken en stiekem een uitstapje te maken naar de Dreuzelwereld.
Volgens mij heb ik stiekem een verslaving aan winkelen. Of het nou kleding, boeken, make-up of wat dan ook is, ik vind het leuk. Wat dat betreft is het online bestellen een hele slechte uitvinding voor mij (*denkt aan de pakketjes die de afgelopen dagen zijn binnengekomen*). Het liefste shop ik trouwens wel in echte real-life winkels. Het meteen vast kunnen houden en van alle kanten bekijken is toch net leuker dan moeten wachten op je pakketje.

5. 'Op Zweinstein ben ik tenminste van Percy verlost!'
Het hebben van een broer en zussen is leuk, maar af en toe word ik thuis gek. Met zeven man leven is toch best veel. Ik ben er dan ook blij mee dat ik zat andere dingen doe, naast thuis zitten. Bij mijn vrienden kan ik lekker klagen over alle drama thuis. En dat is af en toe echt nodig!

6. 'Hé, Potter!' krijste Patty Park, een meisje van Zwadderich met een gezicht als een pekinees.
Het klinkt lekker standaard, maar ik zou nooit bij Zwadderich passen. Ik ben niet het type dat iets over andermans rug doet. Vroeger dacht ik altijd dat ik bij Ravenklauw zou horen. Ondertussen denk ik daar toch iets anders over. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik wel bij Griffoendor pas. Niet dat ik extreem moedig ben, maar ik ben wel iemand die niet bang is om te vechten voor iets waar ik om geef. Niet zo snel echt vechten, maar wel met woorden. En stiekem ben ik daar ook wel trots op.

7. Harry en Ron keken elkaar nijdig aan; als zij te laat waren gekomen, zou Sneep niet gewoon 'kom binnen' hebben gezegd, maar hen direct strafwerk hebben gegeven.
In mijn eerste jaar op de middelbare was ik altijd een hele brave leerling. Later veranderde dat wel, maar doordat ik dat beeld nog altijd had, kon ik veel maken. Ik spijbelde en maakte mijn huiswerk bijna nooit, maar kwam er eigenlijk altijd wel mee weg.

En nu... het moeilijkste gedeelte. Het nomineren van anderen bloggers. Dit vind ik altijd zo lastig! Als Grieke mij niet genomineerd had, had ik haar gelijk genomineerd. Haar blog vind ik echt geweldig! Maar goed, de volgende blogs vind ik ook heel leuk. Ik weet trouwens niet of ze deze award al een keer ingevuld hebben, maar deze blogs zou ik gewoon graag nomineren:
Zoë-amber, zij schrijft over herkenbare dingen met een heerlijke schrijfstijl. Om haar blog kan ik iedere keer weer lachen!
- Hester, ze heeft een blog over... tja, over zoveel eigenlijk. Van beauty (ik ben jaloers op hoe mooi ze haar ogen op maakt) tot artikelen die je aan het denken zetten. Haar blogs bevatten altijd veel tekst, maar het leest zo lekker dat je dat niet merkt (en stiekem meer wilt).
- Maaike, is een lifestyleblogger. Je kan dus eigenlijk van alles en nog wat vinden op haar blog. Haar blog straalt positiviteit uit en daarom vind ik het altijd leuk haar blog een bezoekje te brengen!
- iedereen die deze award graag zou willen invullen (ja, jij dus!)

Herkennen jullie je in een van de 7? Of denken jullie nu 'die Marlot, die is gek!'?

2 opmerkingen: